welcome in my life....budok's jujur...

jangan lupe komen ye.......;)


Sunday, April 29, 2012

setiap ANAK WAJIb BACA....:(

Buat renungan
 , sewaktu saya on call 24 jam, saya dapat panggilan dari anggota |
| balai, bagi tahu, ada satu mayat di temui di dalam sebuah rumah. |
| Jiran mendakwa terhidu bau busuk. Saya bersama 6 anggota bantuan |
| teknik dan Forensik ketempat kejadian, juga terdapat 5 anggota |
| balai yg sedia menanti saya. Saya membuat pemeriksaan di sekeliling|
| rumah bagi mengesan sebarang kesan kesan jenayah. TIADA. saya intai|
| melalui tingkap, memang baunya busuk menusuk hidung. Bau mayat |
| !..saya nampak sesusuk tubuh yg terbaring di atas |
| sofa...dengan hanya berkain pelikat sahaja..jelas mayat satu |
| lelaki, berulat, dengan mata dan gigi telah terkeluar... |
| |
| saya terpaksa memecah masuk kedalam rumah....dan buat pemeriksaan. |
| Ada dompet yg mengandungi RM33. jam tangan, dan IC serta beberapa |
| no tel. rumah usang, tanpa talipon, tiada peti sejuk...ada sedikit |
| beras dan minyak masak. |
| |
| Nyata mayat tersebut, seorang lelaki 75 tahun....saya menghubungi |
| satu no tel. di jawab oleh seorg perempuan muda...20 tahun...dan |
| itu cucunya...mayat di bawa ke Hospital Ipoh untuk bedah siasat |
| esoknya. |
| |
| di mana anak anaknya? |
| |
| baru seminggu anaknya datang membawa emaknya ke Johor kerana |
| bercuti, menyambut merdeka dan membawa emak berjalan |
| jalan...mungkin ayah tak mahu mengikut...berdasar kan siasatan |
| Forensik, ayah tua tu meninggal pada hari anak anaknya membawa |
| ibunya ke Johor. Sewaktu di temui memang mayat telah seminggu, |
| berdasarkan keadaan mayat dan size ulat yang menghurungi mayat. |
| |
| saya menegur anaknya di bilik mayat...tentang kesilapan mereka |
| meninggalkan ayah mereka dalam keadaan sebegitu daif...tanpa |
| menghubungi, tiada link dgn jiran jiran...seorang pun anak anaknya |
| 5 lelaki , 4 perempuan tak sanggup mengecam mayat ayah |
| mereka...apatah lagi mengangkat jen az ah ayahnya. Cuma |
| adik perempuan dan suaminya sahaja yg sanggup masuk kedalam bilik |
| mayat dan mengecam...sejurus sebelum pengsan. |
| |
| kenapa sampai jadi begini ? anak derhaka nama nye nie, walaupun |
| seburuk mane pun dia, still kita punya ayah gak, tol tak |
| saya akan mengirimkan gambar-gambar kejadian ini sekiranya kawan |
| kawan mahu lihat, bagaimana kesedihan ini diabadikan. |
| |
| sanggupkah kita..




No comments:

Post a Comment